FANDOM

Зона
Інформація
Зустрічається в…: Всі моди
Сусідні локації: Білорусія

Україна

Розмір: Величезний
Ключові персонажі: Одинаки Стрілець
Ключові об'єкти: Прип'ять

ЧАЕС

Мапа Зони

Зона — частина території Чорнобильської зони відчудження з підвищенною аномальною активністю. За своїми властивостями подібна на живий організм. Вона охоплена кордоном, що охороняється, а на небагатьох дорогах в Зону встановлено військові блокпости. Прохід громадян категарично заборонено, всі, хто порушив заборону, затримуються, а при спробі опіру — знищуються. Це не завадило шукачам наживи та шибайголовам — сталкерам пртягом кількох років заселити та освоїти Зону.

ХронологіяРедагувати

1986-2006 рокиРедагувати

26 квітня 1986 року в 1:24 трапилася аварія — на 4-му енергоблоці ЧАЕС стався вибух реактору. Його потужність була настільки великою, що будівля енергоблоку зруйнувалося і велика кількість радіоактивних матеріалів було викинуто до атмосфери. Радіоактивний пил розлетівся по території СРСР, країнах Європи, та навіть досяг берегів Америки. В радіусі 30 кілометрів від станції було проведено тотальну евакуацію і засновано зону відчуження, що була відокремлена від решти світу охороняємим кордоном.

Але інші енергоблоки ЧАЕС продовжували працювати, що стало однією з причин заснування лабораторій з індексом «Х» (ікс). Група вчених вивчала гіпотезу щодо ноосфери — інформаційної оболонки Землі. Ними був створений генератор випромінювання Кайманова, джерело псі-випромінювання. З його допомогою був проведений експеримент по впливу на об'єкт, що знаходився в іншій частині земної кулі. Сигнал було отримано із спотворенням, ніби то його хтось «підправив». Після цього, теорія щодо розумності ноосфери стала розглядуватися серйозно.

Бічним результатом досліджень стало відкриття можливості деяких тварин генерувати направлене псі-випромінювання. В лабораторії Х-16 було створено біологічний випромінювач (гігантський мозок). Проводилося опромінення біологічних зразків інформаційним полем різної потужності з наступними мутаціями. У випробувальних цехах проводились розробки нових видів озброєння, в тому числі — «Виробу №62», більш відомого як Гаус-гармата. Після проведених дослідів, головною ціллю роботи стало встановлення контролю над ноосферою. З'явився проект «О-Свідомість», його учасники об'єднались у спільну мережу, створив колективний розум. Неподалік ЧАЕС було створено Генератори — спеціальні споруди для спроби встановлення контролю над ноосферою.

12 квітня 2006 рокуРедагувати

В 14:33 експеримент вийшов з-під контролю — стався прорив ноосфери в наш світ. Зона відчуження освітлилася нестерпним світлом, на декілька секунд настала повна тиша і було видно, як у небі випаровуються хмари. Потім прийшов страшний гуркіт, здригнулася земля. Більшість військових, що охороняли периметр, миттєво загинули. Енергія ноосфери полилась у світ, змінюючи фізичні закони. Вже через день Зону охопили урядові війська, але рятувальні операції не звершувалися через високу аномальну активність. Через деякий час розміри Зони стрибкоподібно збільшились на декілька кілометрів, поглинувши військові частини. Пізніше це стало повторюватися постійно — такі явища назвали Викидами.

2007-2008 рокиРедагувати

Зона продовжує збільшуватись. Причину катастрофи так і не встановлено. Рідкісні наукові експедиції закінчуються невдало, деякі, хто вижив, розповідають про тварин-мутантів, що мають дивовижні здатності.

2009 рікРедагувати

На території Зони знаходиться від сотні до трьох сотень неврахованих осіб. Ці люди називають себе сталкерами та займаються, загалом, пошуком артефактів - аномальних утворень, за які можна отримати солідні гроші. Багато сталкерів починають об'єднуватись в групи, створюючи основу для сталкерських кланів.

2010 рікРедагувати

Услід за сталкерами-одинаками у Зону приходять вчені. Організуються експедиції, з'являються мобільні лабораторії всередині периметру. Не вважаючи на військовий контроль, сталкерство набуває все більшого розмаху. Ряди сталкерів поповнюються тими, хто вхиляється від закону, а також представниками кримінального світу та колишніми військовими. Центр Зони все ще є недосягаємою ціллю, адже проходу перешкоджає «Випалювач мізків» - невідома установка, потрапивши під яку сталкер або гине, або стає зомбі. Багато хто мріє всеж-таки дістатися Центру, адже серед сталкерів ходять легенди про «Клондайк артефактів» та «Виконувач бажаннь» - невідомий кристал, через який, за чутками, і з'явилася Зона.

2011 рікРедагувати

Доступна частина Зони досліджена майже повністю. Сталкерство досягло свого піку, сформувалися сталкерського угруповання. Найбільші з них - «Долг», що складається з колишніх військових і добровольців, і «Воля», що складається з сталкерів-анархістів - починають протиборство за вплив в Зоні. Свої інтереси проявляють і військові, що охороняють периметр, бандити, які заробляють на пограбуваннях сталкерів, а також іноземні держави в особі найманців. На Звалищі, в купах радіоактивного сміття, сталкери стали знаходити багато корисного устаткування, формуються групи дигерів. Через місцевих торговців здійснюється збут артефактів і поставки зброї. В результаті виникає напруженість, що загрожує вилитися у великомасштабні бойові дії.

Війна угрупованьРедагувати

В кінці серпня група сталкерів проникає до блоків ЧАЕС, в результаті трапляється понад викид, що послужив «спусковим гачком» для початку війни угруповань. Він змінив вигляд Зони: великі аномальні поля закрили доступ на деякі території, замкнувши знаходяться там людей, інші, раніше невідомі, навпаки, відкрилися. Одним з таких місць стало місто Лиманськ, за який відразу почали боротися «Долг» і «Воля». Приблизно в цей же час бандити захоплюють міст, що веде в Лиманськ, блокуючи єдиний шлях. Місто на час стає недоступний. Угруповання «Долг» на своїй базі в НДІ «Агропром» піддалася атаці мутантів з підземель і перестала приділяти увагу посиленню бандитів. У Темній долині угруповання «Воля» також стала об'єктом нападів, на її членів полювали найманці.

2012 рікРедагувати

Зона прийшла в відносний спокій, війна угруповань закінчилася, безліч сталкерів загинуло після чергового катаклізму. Угруповання «Долг» залишила свої позиції на НДІ «Агропром» і повернулася на завод «Росток». Угруповання «Воля» була змушена покинути базу в Темній долині і перебратися на Армійські склади. Бандити ж, під керівництвом нового лідера змогли захопити владу і влаштуватися на колишній базі «Волі» в Темній долині. Кордон став місцем скупчення новачків, база сталкерів на свинофермі спорожніла, а військові посилили контроль і захопили НДІ.

Відключення випалювачаРедагувати

У цьому ж році сталкер на прізвисько Стрілець розгадав загадку випалювача Мізків - потужного випромінювача, здатного зруйнувати розум людини - і відключив його. Після цього сталкери масово кинулися до центру Зони: одні шукали легендарний Клондайк артефактів, інші - не менш легендарний Виконавець Бажань.

Прорив в центрРедагувати

Безліч сталкерів попрямувало до ЧАЕС: «Долг» і «Воля» почали нове протистояння за нові території. Проте всім їм, у міру просування, довелося долати опір угруповання «Моноліт». Вже незабаром «фанатики» були відтіснені до східної Прип'яті. Військові починають штурм ЧАЕС і приступають до операції «Моноліт», а в ході вирішальної стадії операції почався викид, в результаті операція зазнає невдачі. У той же час Стрілець, уже довідався правду про себе, зумів проникнути під саркофаг станції, де знаходився ілюзорний Виконавець бажань. Сталкер викликає збій в роботі установки, чим привертає увагу «О-Свідомості». Один з його лідерів, професор Котов, у вигляді голограми розмовляє зі Стрільцем, розповідає про причини виникнення Зони і пропонує приєднатися до них. Стрілець, відмовившись, продовжує бій і знищує проект «О-Свідомість». Всупереч його очікуванням, Зона не зникла. Енергія ноосфери все ще надходила на Землю, хоча і з меншим руйнівним впливом. Після відключення великих псі-установок, сили угрупування «Моноліт» ослабли, її члени почали виходити з-під контролю і самостійно мислити. Однак ближче до станції збереглися локальні антени, і фанатики все ще утримували території. Прип'ять практично спорожніла, місце людей зайняли мутанти. Загони сталкерів, що хлинули до центру, стикалися з новими, більш небезпечними їх видами. Нові території досить швидко стали об'єктом вивчення та отримання наживи. Майже відразу з'являється чергова Сталкерська легенда про якомусь місці, де гояться всі рани - «Оазис». Зацікавилися таємницями Зони і західні держави. Над її територією зазнав аварії безпілотний літальний апарат, прийнятий багатьма за НЛО. Високу активність проявили найманці, на замовлення невідомих осіб які ведуть пошуки секретних лабораторій в Прип'яті.

Операція «Фарватер»Редагувати

Після провалу операції «Моноліт», Міністерство Оборони спільно з СБУ розробляє новий план, що отримав назву «Фарватер» (англ. Farwater). Згідно з ним, вертольоти, за заздалегідь прокладеному шляху, повинні доставити на ЧАЕС військовий десант для встановлення контролю над центральними областями Зони. Вертолітний загін «Скат» з п'яти машин піднімається в повітря для розвідки територій у центру Зони і бере курс на ЧАЕС. Однак операція провалилася - жодна з машин на базу не повернулася.